Blogroll

Tuesday, June 24, 2014

Tips susu maintain di bulan puasa

memandangkan bulan puase tinggal beberapa hari jea..
so saya nak share dgn korang apa yang korang perlu buat masa bulan puasa ni
supaya susu korang still maintain..

1. korang still kena pam.. kalo biasa buat 3x siang waktu keje..maybe boleh kurangkan buat 2 x, n buat lagi satu malam..supaya supply korang xkorang (so far, mengganti pose ni saya still buat 3x melainkan xlarat nk pitam 2x jea, cover blk mlm hari)
2. yes air kena bnyk..buka tu mnm air masak bnyk2..bawak air tdo..terjaga jea nk bf baby, mnm air..even korang minum air bnyk sekalipun tapi bukan air suam, susu maybe akan drop jugak..
3. say NO to ais.. act ais ni akan buat badan kita letih keesokan harinya.. kalo bdn letih nak pam lama2 pun xlarat dah kan..n 1 more thing, ais ni boleh buat susu drop for certain people. untuk 1-2 hari maybe xnmpk yg susu tu drop, but after 2-3 hari selepas tu baru akan nmpk hasil yg merundum
4. makanlah makanan berkhasiat..buka tu jgn menghadap benda2 yg ringan2..at least nasi tu wajibkan..sayur2 hijau..manala tau korang nak berdiet kan..hari2 makan mihun jea..
5. supplemen perlu if korang rasa perlu..4 me mmg perlu sbb supplemen ni 1 of my energy booster. Tanpanya saya seakan collapse..huhuhu..


*nie adalah sharing dari saya..if korang rasa salah ..jgn follow..
saya dah pernah alami masa anak 1st dlu.. sume step kat atas saya langgar..
sehingga hujung puasa susu drop habis...pam la 2-3 jam, setakat 0.5 oz jea..

owhhh..xnak alaminya lagi...menyesal OKKK!!!!

kat sini saya nak sharing hasil pumping di waktu berpuas (yeay, hari ni last ganti pose)..
semoga bertemu ke penamatnya
hasil untuk sesi pagi dan tghri...

ini adalh hasil di mana untuk 2 hari ni saya mengalami penurunun production pada sesi pagi..
gara2 xbnyk minum air masak, xmakan sayuran hijau, juga lebih bnyk minum ais/air sejuk (cuaca panas kan)

pada hari normal saya akan bawak 22-24 oz..
tapi bila puasa dgn keaadan susu yang agak drop di waktu pagi
setakat ni 20 oz..tapi ia mungkin akan terus drop jika saya tidak sedar diri

sesi        hari biasa         hari puasa
1st          10- 12oz          8-9oz
2nd          6-7oz             5-6oz
3rd          6-7oz             4-5oz

yg penting walau merundum, niatkan di hati ia masih cukup untuk sicomel

0 MSG HERE:):

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates