Blogroll

Thursday, October 28, 2010

rezeki itu sentiasa ada...

hmm..dah lama sya menyepikan diri..since bln7 ritu..bknnye apa,sya dh xde access internet..almaklum la dah resign mid of july ritu..mcam2 yg berlaku dlm tempoh tu smpi la arini..dan kebanyakan adalah berita gembira..ada hikmah di sebalik pilihan utk resign rupanya...

Once sya hantar resign letter,boss terkejut..malah my uncle yg satu office pon terkejut..sya xdiscuss pon ngn dia pasal my resignation..boss siap suh tggu bln 9 untuk dapat bonus n offer post laen..tpi apa boleh buat..hati saya dah xde kat ctu..lagipon dah lama saya postponed niat nie tuk resign..erm..pada mereka saya kata saya ada bisnes sendiri spya mereka tdk terus memujuk..

Erm..mmg satu pengorbanan besar bila wat keputusan yyg berat nie,apatah lagi saya baru je beli rumah..tpi nak wat camne,hati mmg dah xde..malah ramai yang xsetuju dari yang seutu..parents pon saya xbagitau since saya tau mereka akan rasa susah hati dgn masalah kewangan sya nnti.tpi saya yakin kan dalam diri,xsemestinya saya hilang job nie rezeki saya akan tertutup..saya sntiasa berfikir postif..

Alhamdulillah,lepas benti je saya dapat biter menggembirakan..my period aka haid akhirnya menunjukkan diri..mybe itu perkara biasa but for me saya sgt2 tertunggu2 since operate bln 3 ritu..yela,kalo period x datang camne nak hamil kan..saya dah kempunan sgt nak baby..n then two weeks later i got an invitation for an interview for gomen post....sekali lagi alhamdulillah...n bertekad nak buat the best since nak masuk 3 kali interview post yg sama..

Hari inteview tiba n sya juga dah lewat 2 hari peod..inteview di bln pose n mengharapkan keberkatan bln pose..wlpn x mgharap tpi still doa yang x putus...alhamdulillah,interview bjalan lancar wlpn ada yg sgkt..biasala kalo masuk bab isu gomen,saya mmg fail ckit..then blik inteview pi singgah guardian tuk beli pregnancy test..disebabkan bln pose,jd xperlu tggu waktu pg untuk test..sya tggu hubby blik..thinking of good news to share with him..then, dia blik terus test...alhamdulillah,positive...so hepi..rezeki di bln pose...

Untuk seterusnya saya tertunggu2 result inteview hari tue..da bad news,result postponed but sy still sabar..hari ditunggu2 tiba n alhamdulillah,sya dh lulus..sekali lagi me n hubby berkongsi our happiness..stlh lama menunggu,akhirnya saya dapat gak gomen..next adalah tggu offer letter,dan ia pon dah smpi..insyaallah, 23/11 nie saya akan lapor diri..cuma kena get prepare samada berjauhan atau tidak ngn suami..semoga di permudahkan segalanya...

dan hari ini satu lagi berita untuk sya dan suami..n of course zuriat dalam perut nie yang dah 3bln..suami dapat job baru..alhamdulillah,job yang akan menjamin masa depan kami anak beranak..

Wlpn rezeki yang kami terima nie lambat,,tpi kami sgt2 bersyukur...sejak dulu kami yakinkan diri rezeki itu akan tiba cuma lambat atau cepat..terima kasih Ya Allah kerana mempermudahkan kehidupan kami..xlupa buat mak,abah,ma n abah kerana sntiasa memberi sokongan..we all luv u so much..xlupa pada seorang teman yang sntiasa memberi sokongan...wei,aku sntiasa sokong ko gak tau...

1 MSG HERE:):

Unknown said...

Salam dear.sy nk tny.after awak buat laps tu awk amek lucrin 3bln ke?n after of lucrin 2bln lpaa tu awk prgnt ke dear?sy pn bru lpas laps.n bru hbs lucrin.

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates