Blogroll

Sunday, September 13, 2009

KL oh KL : Part II

Mission ke-2.

Mencari baju raya untuk adiks plak...of course diorg nk design baju ala2 ct tue...huh, bertuah adik2 aku ade kakak mcm saya...so, lagi sekali kami meround area masjid india n jln TAR...lagi sekali harganye amat mahal...ingtkan lgi 1week nk raya nie...boleh la twr menawar...tpi still xbleh...sgt frust lagi...di sebabkan kami rasa dh sgt x berbaloi nk duk kl lama2..then kami decide untuk bershopping di shah alam shj. so, aroun 4pm kami dh bergerak blik dn meneruskan perjalanan ke s.alam...
jam dh menunjuk ke angka 5.30pm masa kami smpi s.alam. so, kami pon singgah di bazar ramadhan sek17, berhampiran bus stand. perut tgh lapar, so mestilah bnyk yg akan dibeli kan. jadi menu berbuka kami pada hari itu ialah:
1. air tebu, air bandung, laici kang
2. kepak air
3. popia goreng
4. roti john
5. ikan keli masak gulai kuning
6. ikan kembung masak asam
7. kerabu mangga
8. keropok lekor
9. nasi lemak (nasi lemak ni khas untuk saya krn saya rasa teringin sgt nk mkn)
after berbuka pose dn solat mgrib, dlm 8.30 kami meneruskan pencarian kami..
first target ialah bazar sekitar seksyen 18 berhampiran dgn giant. dan saya memperoleh 2 pcs tdh ekin yg dicari. merun color n also biru laut.Harga cuma RM25 tpi kaen dan awning dier sgt kemas. kan saya dh kater, x berbaloi dh spend puluhan or ratusan ringgit untuk sehelai tudung.

then, kami ke uptown shah alam plak...mencari bju lagi..masih xjumpa dn agak mahl tpi sya sempat smbar 3 pcs tudung yuna dgn hrga RM21 saja..murahkan..these tudung untuk saya, adik fidah n ma SIL.

last target ialah di area PKNS..yg ni senag, kedai xbnyk...so cepat ckit survey..so jln punyer jln...mmh harga dier sgt mhl..bleh kurng dlm RM155 jer sehelai baju...mhlkan...tpi akhirnyerm kami berjumpa dgn satu kedai nie...yg boleh mengurangkan harga sehingga RM110...at least berbaloi la pencarian kami wlpn still mhl..pada sya la.

so, saya menyambar 2helai,, satu for fidah n the other one tempahan dari adik di kmp..

at last..dapat jugak crikan bju...

info
1. berjlan dari 1230pm smpi 12.30am..sgt penat
2. membawa kazen berusia 6 thn berjalan sehari suntuk n now dier tgh demam..sian dia
3. pencarian akhirnyer di shah alam
4. xberbaloi pergi ke kl di hjung raya.. sgt jammed n very crowded
5. pengajaran, beli bju awal2 cos adik farahin cume beli bju ala ct with cost only RM90 shj.
6. see, konon2 nk dekat raya price more less tpi rupanyer more higher la..

0 MSG HERE:):

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates