Blogroll

Thursday, August 20, 2009

~~Ramadhan~~

Akhirnye ramadhn telah tibe..rsa begitu pntas masa berlalu..sebelom ni berpuasa sbg anak org..then sebg tunangan org n know sebagai isteri org...mybe nxt year sbg mak org plak...insyaallah...

hopefully ramadhan kali nie membawa seribu perubahan dan keberkatan dlm kehidupan aku dan suami..
menjadi isteri yg solehah...mjadi suami yg soleh...

bercerita pasal pose...xbnyk sgt kenangan pahit or klaka or mnis...tpi still have a memory about that....kat cni aku nk cerita some experince yang happened masa zamn kecik2 dlu...yg still fresh kat my kepala

Zaman Kanak-Kanak

Org ade kater pose yang yuk...pagi2 bukak periuk...cm nie la yang berlaku kat aku dlu...
nak dijadikan cerita...dlu aku sgt suka makan durian belanda..my fav okiesss...n aderla satu umah kosong nie,
kat belakang umah dier ader pkok durian belanda...pokok dier rendah jerk..xtggi...that time bnyk sgt buah kat ctu..me n my frenz pegi la amik buah n bwk blik...so biler time pose ni..time skool holiday la kan...bile mak abah sume kat ats..aku suka turun dapur...sja2 la bukak peti ais..peti ais kan sejuk... n i see a very nice fruit...
apa lagi kalo bukan durian belanda...buah tue plak dh terbelah separuh...n then, aku pon curik la mkn...waa...sgt sdap...rasa puas sgt...tpi xderla melantak..maen cuit2 jerk...tpi masa tue kerap sgt turun dapur...biler mak tanya, ckp xder pape...n fortunately mak xperasan pon ade org cuit buah tue...so dah 1 hari la ponteng pose...hehehhe

now, thn yg sma bulan yang sama..nie citer klaka plak...hehehe...aritue ari selasa rasanyer..kalo ikut schedule skola yg biasa time tu ader pj. tpi once dh bulan pose, so time pj kiter x trun pdg la..just duk kat klas.. time tue aku skool petang n dlm drjah 2...b4 gi kelas mandi lama2 dlm bilik air n then pastu nk gi kelas, sarung t-shirt jasmani kat dlam n then baru pki bju seragam...act, mak xbg sbb nnti pns..tpi dsbbkan ak degil, aku nk pki jugakk..hehehhe...nk dijadikan cerita jam dh kul 3ptg kalo xsilap...biasala time2 tue mesti dh ngnatuk..agaknyer sbb pki bju 2lapis aku rasa sgt mengantuk dri hari biasa...n dgn slmbanye aku tdo dlm klas...
cmner plak ckgu bleh xmarah..dier ingt aku demam..yela, tgk muka pucat kan..bibir kering pose la katakan..
heheh...
biler dgr cikgu kater kat member "biar dia tdo" aku apa lagi tdo la sska ati aku...biler bdn dh rasa panas then aku turun dari kusi n menopang dagu kat kusi plak...xsenonoh kan..hehehe..time ni la klimaks nyer...orang sume ingat aku dh pengsan..clsmate n cikgu ingt aku jatuh..heheh..sonok betull...aku plak wat bodohjer..then, dia pnggil prefect klas n panggil ustaz...ustaz tue pon apalgi dukung aku bwak pi surau pempuan...wahhhh..sgt best...dihidangkan air milo n biskut mayat...masa tue mkn biskut pon dh terasa nikmatnyer...hehehe...
then...kring...kring...loceng skola dh bunyi dah...aku pon blik menuju ke abh yg lama dh menunggu kat motor..suddenly my twin told our father yg aku xpose..n i'm just smile ok...biler smpi umah..tgk mak plak tgh goreng ayamm..waa...sgt sedap...disedapkan aku xpose...dgn selambanyer aku mencapai ayam goreng tue, pegi dkt beranda umh n sesuka ati jer mkn kat luar...apalagi biler ader budak laki jerit "eii, xpose"...aku lagi la menayang kat dier...hehehe...now,2x ponteng pose...

bile raya tibe, sume tanya baper ari pose, kiter ckp 2 ari...tue yang demam padahal total 4hr tggl pose...
klaka la biler pk blik..xsgka aku ni nkl gak ek...hehehe

0 MSG HERE:):

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates