Blogroll

Saturday, February 18, 2012

Marilah kite BANTU dan DOAkan untuk adik FARIS

salam semua...
dah pukul 1.18am dan saya xtido semata2 untuk si kecik adik FARIS..
kisahnye saya ketahu melalui group Kump Ibu Menyusu dalam facebook..
hati terus sedih dan inilah kisah pertama yang saya baca n automatik air mata terus jatuh...

banyak2 lgi kisah sedih yang pernah saya baca n sedih but inilah yg betul2 buatkan saya asik teringat jek tntng si kecil comel tue...
apakan tidak, gambar2 yang di post, post2 ayah dia, tempat dan keadaan adalah hampir sama dengan keadaan izzul dulu..

nie lah si faris si bongsu berusia 6tahun...sgt comel

1 februari dia dimasukkan ke sdmc subang jaya, disebabkan serangan sawan dan kesan pada otak (xpasti kesan cmne)
doktor sahkan faris ada Hemophagocytic Lymphohistiocytosis (barah darah)..

menurut doktor paru2 dia xberfungsi and hati dah bengkak...

sedih tgk air mata faris..saya pasti dia sedang menanggung kesakitan tetapi cuba untuk melawan..
sesungguhnya faris seorg anak yg kuat


status terbaru dari ayah faris (Shamrulismawi Abah BlackPearl)

"Ramai yang bertanyakan keadaan terkini faris...

Dia masih kritikal dgn 100% bantuan oksigen. Mengikut kata doktor, hatinya agak membengkak & paru2 sudah kurang memberikan reaksi....

Kaki & muka faris kelihatan agak kembang. Rambut juga telah mula gugur...

Pohon rakan2 sekalian terus terusan mendoakan supaya penyakit yg dihidapinya hilang & cepat sembuh...

Seluruh ahli keluarga saya dari Penang juga sudah sampai disini..."



18hari faris di hospital kos rawatan nya pon dah mencecah 75k melebihi dgn apa yang sepatutnya di cover dalam pelan insuran..

bermaksud ayah faris memerlukan lebih kurang 30k lagi untuk membiayai rawatan anak bongsu nie..

terus terang saya xkenal faris, xkenal ayah dia apatah lagi family dia.. 

tpi hati2 nie meronta2 untuk membantu...insyaallah, saya harap dgn post nie ramai yg sudi menghulurkan bantuan..mngkin hari ini hari dia, tpi esok lusa kita plak memerlukan bantuan..

kepada yg sudi menghulurkan sumbangan, anda boleh salurkan sumbangan tersebut kepada

MAYBANK :1628-5200-2738 (Shamrulismawi Ismail)

*insyaallah, dgn sumbangan anda boleh meringankan beban family adik faris. tidak lupa juga sama2 lah kita berdoa untuk kesihatan adik faris.. moga dgn berkat doa kita semua, tuhan berikan keajaiban kepada adik faris untuk meneruskan kehidupan seterusnya berbakti kepada ibu bapa..berikanlah semangat kepada adik faris agar dapat terus berjuang melawan penyakitnya...

*kisah asal dari http://www.mazidulakmal.com/2012/02/mari-bersama-kita-membantu-faris-untuk.html?m=1

2 MSG HERE:):

Nudabuffy said...

Latest dengar dia dah meninggal... kepada-Nya lah kita kembali

aaa said...

aah..sedih sgt2..dum jerit nie kat ofis..terbayang saat izzul dulu..nie apatah lagi arwah yang dah bertahun hidupnya..mst sgt sedih..

ibu arwah pregnant 2bln..insyaalah, mgkin jadi pengubat rindu arwah nnt

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates